Iš ankstesnių metų patirties žinau – mokslo metų susiplanavimas – pusė visų metų sėkmės. Pernai metų patirtis, kai važiavome pusiau be plano, o pusiau – pagal svetimus planus, galutinai įrodė, kad labai daug kas priklauso nuo to, kaip viską iš anksto susidėliosi. Todėl planavimui vasarą stengiuosi skirti kuo didesnį dėmesį, kad paskui nebetektų konstruoti lėktuvo juo jau pakilus skrydžiui.
Todėl jei ir jūs esate iš tų, kurie galvoja panašiai, dalinuosi savo planavimo procesu. Nėra jis iki galo sklandus, pakeliui dar bus visokių vingių, bet kitaip nelabai ir įmanoma – viskas pasidaro tiesiog bedarant. Dėliojant, perdėliojant ir vėl iš naujo viską susidėliojant.
Planuojant procesą vienam vaikui, yra paprasčiau. Planuojant iš karto keliems – pakeliui atsiranda savitų niuansų – ką gali, bandai apjungti, sudėti į projektus, bendras veiklas ir pan. Bet apie tai kitą kartą. O šį kartą pradėkime nuo pradžių:
- Kaip atsirinkti dalykus emokykla.lt platformoje (medžiaga čia išdėstyta daug patogiau nei Word'iniuose vyriausybės failuose).
- Kaip pasidaryti temų santraukas (jei nesinaudojate jau kitų UŠA narių paruoštomis ar jų paruoštų tiesiog dar nėra) ir susigaudyti jose.
- Į ką atkreipti dėmesį dėliojantis konkretaus dalyko planą.
- Pirminių resursų paieška vadovėliuose (nors galima daryti ir atvirkščiai – imti konkrečius resursus ir žiūrėti, kas juose ką padengia iš BUP – bendrųjų ugdymo programų).
Na, o po kelių savaičių pasistengsiu pasidalinti tolimesniu procesu, kaip pavyko viską sustyguoti.
Metų planai per septynerius vaikų mokymo metus atrodė įvairiai. Vieno teisingo formato čia nėra... Kartais norisi viską susidėlioti iki smulkmenų, kartais – abstrakčiau. Įkvėpimui – keletas mano naudotų planų formatų.
Pernai metų Magdės 4 kl. planai, daryti pagal mokyklos duotą mokymosi matricą, po mokslo metų pradžios atsirinkus, kas mums reikalinga.
Arba tiesiog susirašydavau viską greta, kad matyčiau, ką vaikai gali mokytis kartu.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą