2020 m. sausio 13 d., pirmadienis

19-oji savaitė. Antras kvėpavimas

Kuomet dienos pradeda ilgėti, nori nenori įgauni naujų jėgų ir žiūri, kur čia toliau judėti. Man tai – metas, kuomet peržiūriu praėjusį pusmetį, įvertinu, kas mums sekėsi, kas ėjosi sunkiau, ir kur reikėtų pasitempti ateinančiais mėnesiais, o kur galime tęsti panašiu tempu. Ta proga pabandysiu pasidalinti, kaip viskas čia pas mus dėliojasi...



 Planavimas

Eilinį kartą užsirašiau į Kidsletters.club kursą. Šįkart jis susijęs su motyvacija. Kol kas dar nepradėjome, tai nieko tam kartui nepareklamuosiu. Tegaliu pasakyti, kad tai yra kurso „Vaikai, raidės ir laikas“ priedas, kuris, tikiuosi, duos mums nemažai naudos, kaip ir prieš tai mūsų ten praeiti kursai. Tad laukite tęsinio, nes su motyvacija pas mus būna įvairiai...

Jei pamenate, bandėme vaikų motyvaciją kelti magnetukų lentos, kuri mūsų namuose pasiteisina ne pirmi metai, pagalba; plius bandydami pagal atliktų užduočių kiekį reguliuoti ir savaitės pabaigoje vaikų gaunamus kišenpinigius. Ir nors buvo iš šono nuogąstavimų, kad toks motyvavimo būdas gali būti žalingas, per daug akcentuojantis finansinę priklausomybę, mūsų šeimoje šis faktorius visai nesuveikė. Vaikams tas gaunamų rankpinigių dydis pasirodė visai nesusijęs su motyvacija, t.y., visai jų nemotyvavo. Sakyčiau, daug labiau motyvuodavo pats faktas, kai vaikai matydavo, jog dienos užduotys yra atliekamos ir jas atitinkantys magnetukai keliauja į atliktų užduočių skiltį...

Mūsų motyvacinė savaitės užduočių lenta.
Kairėje pusėje – skiltis, kurioje savaitės pradžioje apsigyvena visi magnetukai.
Į vidurinę skiltį magnetukus perkeliu aš, taip jie žymi tos dienos užduotis.
Į paskutinę skiltį juos perkelia vaikai, kuomet atlieka konkrečią užduotį.
Savaitės pabaigoje pagal paskutinėje skiltyje esančių magnetukų kiekį
skaičiuojame kišenpinigių procentą.

Labai nuogąstavau, kad po atostogų vaikai sunkiai įsivažiuos į mokslus, tačiau kadangi iš anksto buvo pasakyta, nuo kada vėl prasidės mokslai, vaikai kažkaip natūraliai vėl įsivažiavo į ritmą, nors, tiesa, užsimanė užduotis daryti su tėčiu, ir tai išėjo visiems į naudą, nes ir aš turėjau daugiau laiko savo darbams, kurių per šventes buvo susikaupę, ir vaikams toks pasikeitimas buvo įdomus, o ir tėčiui į naudą buvo patirti nuo-iki, su kuo visa tai valgoma. :)


  Projektai / Pasaulio pažinimas, gamta

Šio mėnesio mūsų tema, keliaujant pagal „Vaivorykštės“ vadovėlius, – „Gyva - negyva“. Labai nudžiugau, dovanų iš draugės Rūtos kaip tik gavusi krikščionišką gamtos studijavimo programą „God's design for life“, kurią tuoj čiupom už ragų. Kaip suprantate, programa yra krikščioniška, todėl joje nerasite evoliucinių teorijų, be kurių neapsieina bet kuri kita pasaulietiška programa. Kadangi joje visi terminai angliški, į pagalbą pasigriebsime turimas gamtos enciklopedijas ir kitas knygas, kad turėtume visą pilną paveikslą.


Manęs dažnai klausia, ką aš darau, kai susiduriu su tokiais prieštaravimais, kaip evoliucija ir sukūrimo teorija, kuriuos reikia paaiškinti vaikams. Į tai atsakydama galiu pasakyti, kad tokie prieštaravimai yra puiki priemonė mokyti vaikus kritinio mąstymo: paaiškinti, kokių motyvų vedami vieni ar kiti teigia taip ar kitaip. Ir padėti vaikui susiorientuoti, kas lemia, kad vieni tiki vienais dalykais, o kiti – kitais. Todėl mes šeimoje vaikams nebijome atversti knygų tiek su viena, tik su kita teorija, pasakydami, kas yra prie ko, kad jie nesipainiotų, kodėl vienur teigiama vienaip, o kitur – kitaip.

Ši „God's design for life“ programa skirta 1-8 klasių mokiniams, diferencijuojant kiekvieną temą pagal sudėtingumą. T.y., vienoje temoje yra skirtingo lygio informacija ir užduotys, skirtos 7-8, 9-11 ir 12-16 metų vaikams.
Mes pradėjome nuo paprasčiausio lygio – aiškinomės šią savaitę, iš ko nustatome, ar objektas gyvas, ar ne. Pasirinkę įvairių paveikslėlių, sudarinėjome lentelę, žiūrėdami, kokius kriterijus kiekvienas atitinka. Ir ar daiktas, kuris, tarkime, juda, jau savaime yra gyvas... Palietėme ir ląstelių temą, nors ji atskirai dar bus nagrinėjama už savaitės kitos.


Įdomu, kaip seksis judėti per šią gamtos pažinimo programą toliau. Kol kas vaikams kelia susidomėjimą kaip ir visa, kas nauja.  Tiesa, jau dabar matau, kas kai kurias temas geriau bus nagrinėti vasarą, bet gali būti, kad kol mes iki tų temų prisikasine, tai vasara ir ateis... :)


  Biblija / Charakteris

Praktiškai baigėme skaityti savo mėgiamus Biblijos pasakojimus. Ką darysime toliau, kol kas nesugalvojau. Gali būti, kad grįšime prie charakterio formavimo temų pagal kidsofintegrity.com.


 Rašymas

Jei prieš šventes spėjome pasidaryti baigiamuosius matematikos testus pagal ankstesnių metų pavyzdžius, tai tuoj po švenčių įveikėme ir lietuvių rašymo bei skaitymo testus. Nors buvo bandžiusių mus gąsdinti, atseit antros klasės baigiamasis rašymo darbas turės būti puslapio apimties, pabandę įvykdyti rašinio reikalavimus, sutilpome su Liutauru į septynis sakinius. Taigi baubas nepasirodė toks jau didelis, kokį jį piešia. Tik, žinoma, kaip ir visur, reikės šiuos kelis mėnesius pasipraktikuoti, kad vaikinas įgautų pasitikėjimo ir galėtų visiškai savarankiškai tai padaryti, nes kol kas rašė su šiokia tokia mano pagalba.


Ilgokai žaidę su tekstų perrašymu, bandymais kurti pasakojimus, nutarėme dabar kuriam laikui pereiti prie kiek įvairesnių užduočių, pasitelkę į pagalbą „TAIP!“ serijos užrašus. Kaip ir matematikos serija, taip ir lietuvių kalbos užrašai dėl man nežinomų priežasčių yra pakankamai patrauklūs vaikams. Ar pats užduočių formatas jiems tinka, ar kas, nežinau, bet kai reikia atlikti užduotis iš šių užrašų knygų, vaikai visai mielai sėda prie užduočių... Magdė net įsižeidė, kad aš, nupirkusi lietuvių kalbos užrašus Liutaurui, nepaėmiau ir jai... Panašu, kad teks taisyti padėtį... 



Magdė, pavargusi nuo raidžių rašymo pratybų, imasi tiesiog teksto vedžiojimo.


 Skaitymas

Entuziastinga skaitymo banga tuo tarpu kiek atslūgo... Supratau, kad su Liutauru (kaip, turbūt, ir su dauguma mūsų) yra taip: jei jis turi knygą, kuri jam labai patinka, tai įsikibęs į ją net po pagalve kišis. Bet jei mėgiamos knygos nėra, tuomet tol, kol ras vėl kažką įdomaus, neims nieko į rankas. Taigi teks gerokai pasiknaisioti bibliotekoje, kol vėl vaikinas ras ką nors širdžiai mielo.

Su Magde kiek paprasčiau – ji gali nusitverti bet ką, ir bus visiškai laiminga... :)


 Literatūra

Šioje srityje apsileidom. Nors iš bibliotekos Kalėdų laikotarpiui buvome prisirinkę „kalėdinių“ knygų, tačiau iki galo taip ir neperskaitėm nei vienos jų... Khem khem... Kažkaip netikusi praktika čia pas mus su tom neperskaitytom knygom vystosi... :)) Beveik jau galim įtraukt į Naujųjų rezoliuciją ir bandyti taisytis...



  Anglų / Rusų kalba

Rugsėjo mėnesį, kuomet vaikams leisdavau po truputį žiūrėti vienokius ar kitokius filmukus anglų ir rusų kalbomis, jie ėmė ir atrado vienos rusakalbės šeimos kanalą. Ir štai po kelerių mėnesių turim rezultatą – abu kartais pradeda tarpusavyje kalbėtis rusiškai. Todėl dabar intensyviai ieškau ko nors panašaus ir anglų kalba, bet kol kas nesėkmingai... Jei ką patrauklaus žinote, pasidalinkite. :)

O kol ant bangos – rusų kalba, teko vėl keliauti į biblioteką ir nuskanuoti vaikams senus rusų kalbos vadovėlius, mat tie, kurie dabar yra skirti pirmiems mokymosi metams, yra skirti penktokams, besimokantiems rusų kaip antros užsienio kalbos... Bandysime pradėti ne tik kalbėti, bet ir skaityti, rašyti... Su kirilica vaikai jau susipažinę, bandysime visa tai taikyti praktikoje.


Tokios tokelės – kas galėjo numatyti, kad vaikai lengviau pagaus rusų, o ne anglų kalbą...

Su anglų gi dabar, kol vaikai atras ką nors juos kabinančio, bandome persijungti į dokumentinių filmų apie gamtą, įvairias šalis žiūrėjimą, nes visokie „leliukiški“, kaip jie sako, atsibodo. Na, atsibodo, tai atsibodo... Gal į gera..? :)


 Matematika

Per matematiką žingsniuojame be didesnių klausimų: Magdė iš viso nešasi su vėjeliu, Liutauras, nors ir kukliau, bet taip pat kremta uždavinius. Teoriškai kaip ir viskas jam aišku, tik matau, kad skaičiavimo įgūdžius reikia lavinti, nes vaikinas linkę pritingti... :)



 Kodavimas

Vaikai džiūgauja vėl prasidėjus robotikos-STEAM'o užsiėmimams. Važiuoti įjuos raginti nereikia. Tuoj skuba Magdė vieną po kito konstruoti šliužą, malūnėlį ir driežiuką, Liutauras vikšrinį visureigį, o pasibaigus užsiėmimui jau galvoja apie ateinančią savaitę... :)



  Žaidimai / Susitikimai

Visą gruodį karaliavusiam „Monopoliui“ atėjo eros pabaiga... Pa-ga-liau Liutaurui jis atsibodo. :)) Dabar – Uno žaidimo banga... Ir kartu su Magde, ir kartu su draugais dabar tai – žaidimas numeris vienas.


Tad vaikai labai nudžiugo, kai vieną vakarą galėjo praleisti kartu su Gintaru, Svajūne ir Gabriele, šįkart – pas mus namuose.

O kad namuose per daug neužsisėdėtume, tai savaitės pabaigoje ištrūkome į žaidimų kambarį, kur Liutauras turėjo galimybę labiau susidraugauti su Vykintu, tuo tarpu Magdė tęsė žaidimus su savo drauge Austėja. 


 Smuikas

Smuiko pamokos vyksta sava eiga. Kadangi artimiausiu laiku nusimato du koncertai, vaikai įnirtingai mokosi kūrinius, kuriuos juose gros. Magdė ruošiasi groti anglišką dainelę „Eina tetulė“, Liutauras – J. S. Bacho Menuetą.

Žodžiu, kaip suprantate, gyvenimas tęsiasi. Laukite tęsinio ir, jei pavyks – video reportažo. :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą