Ech tas vasaris... Ne veltui jo pavadinimas – tarsi vasaros pranašas... Lyg tai nujausdami, vaikai meta šonan batus ir pasileidžia basomis per paskutinį sniegą... Suprasdami, kad visa tai – nors šiokia tokia organizmui šoką sukelianti patirtis, vis tik, bendrai paėmus, užgrūdinanti ir sustiprinanti.
Man tuo tarpu tai – graži metafora ir priminimas, kad dažniausiai tai, kas pakylėja mus į išbandymų lygį, galiausiai išeina į gera. Žinoma, aš galiu spjaudytis dėl to, kad beveik visą vasarį šiemet suvalgė gan dideliais atstumais laike išbarstyti Liutauro atsiskaitymai, kita vertus, ši visai kitokia patirtis leido išbandyti absoliučiai kitokį mokymosi stilių, savotišką mokymosi sprinto techniką, kuomet, pasinėrę į vieną dalyką, visa kita palikdavome nuošalyje. Tokiu būdu išryškėjo Liutauro polinkis pirma peržiūrėti visą įmanomą informaciją, suprasti, apie ką visa tai yra, o tik po to grįžti į pradžią bei po gabalėlį valgyti visą likusį žinių pyragą. Taigi.
Pastangos, nors su nemaža porcija stresiuko, atsipirko. Puikiai atsiskaityti gamtos ir humanitariniai dalykai, labai neblogai atlikti matematikos testai. Strigome tik ties lietuvių kalbos tekstų suvokimu. Didelės apimties grožiniai tekstai, manau, dar ilgai Liutaurui bus suklupimo akmuo. Prisipažinsiu, kad pamačiusi jam duotus nagrinėti tekstus, pati suabejojau, ar per duotą laiką sugebėčiau atsakyti į testo klausimus... Nežinau, kas yra ne taip, bet mano akimis žiūrint, šiuolaikiniams vaikams testuose duodami nagrinėti tekstai yra kosmiškai per sudėtingi ir per ilgi...
Prisimindama save mokykloje, žinau, kad man pačiai su tekstais visuomet būdavo ką veikti... Niekada nesugebėjau perkąsti chrestomatinio literatūros nagrinėjimo, kuriame tarsi privaloma matyti kito žmogaus akimis ir ištraukti iš teksto numanomus jo fragmentus. Tekstus visada suvokdavau vaizdais, emocijomis, niekada – mąstymu ir kanisiojimusi po juos. Matau, kad ir Liutauras to turi, todėl ateinančiais mėnesiais, jei tik niekas mūsų planų nesujauks, galvojame pabandyti tikslingiau pasinerti į tą vis nepasiduodantį tekstų pasaulį – gal, žiū, tai ką nors pakeis?..
Nes jei įmanoma ištrūkti iš štai tokio pavasariškai klampaus molyno, į kurį buvome sėdę prieš savaitėlę, tai gal ir iš lietuvių kalbos iššūkių kada nors pavyks išsikapanoti ant tvirtesnės žemės... :))
Žodžiu, apibendrinant, – buvo nelengvas mėnuo. Kita vertus, su naudingomis patirtimis ir jų analize.
Išvykos, bendravimas
Prasibaškymui griebėmės susitikimų su draugais. Vieną dieną ištrūkome prie Žaliųjų ežerų.
Dar vienas galvosūkių žaidimas.
Žaidimai
Stengėmės nuo mokslų prasiblaškyti ir namuose. Šį kartą į trasą ėjo stalo žaidimai. Catan'as. Ticket to ride. Monopolis. Šiemet labai pasijuto, kad Magdė ūgtelėjo. Jei anksčiau nenurungiamas Monopolio magnatas pas mus būdavo Liutauras, tai šįkart Magdė žaidė kaip didelė ir stebino visus savo kuriamomis strategijomis bei laiku ir vietoje žeriamais juokeliais. :)
Judesys
Nors žiemą nebūna paprasta vaikus ištempti pajudėti, vis tik vasarį netrūko progų ir lauke pabūti, ir namie judrių atrakcijų prasimanyti...
tirpstančio ledo kieme ir pamiškėje stiprumo tikrinimas.
Kiti vasario viražai
Vis tik tarp tų visų išsitęsusių Litauro testų kažkiek vietos buvo ir Magdei. Stengėmės neapleisti draugystės su rašymu... O kadangi Magdei rašymas vis dar yra iššūkis, sukūriau jai „Dailyraščio“ šriftą, kurį galite įsigyti „Tabularasa“ svetainėje. Naudoju jį duodamuose perrašyti tekstuose. Kol kas labai pasiteisina.
Na ir, kiek išėjo, bandėme neapleisti skaitymo. Tiek kartu, tiek atskirai. Įveikėme M. Tveno „Tomą Sojerį ir Heklberį Finą“. Paskui dar ir filmą pažiūrėjome. Žinoma, šiuolaikinams vaikams šios knygos nebe tokios įtraukios, kokios jos būdavo mums, vis tik pažintis su klasika dar niekam nepakenkė... :)
Kažkaip, kiek laikas leido, bandėm išlaviruoti ir su gamtos mkslais bei menais, tačiau prisipažinsiu, kad aš pati buvau taip užsiėmusi, kad mažai ką ir beužfiksavau...
Kai popierius išstumiamas piešimo planšetėje...
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą