2017 m. spalio 3 d., antradienis

Naujų mokslo metų planai

Taip jau yra, kad pilna koja į mokslo pasaulį mums paprastai išeina žengti tik nuo spalio. Kol po truputį persikeliam iš sodybos į miestą (o šiemet dar reikėjo pasirūpinti ir mūsų mylėto mobilaus namelio iškraustymu ir pardavimu – buvo labai liūdna su juo atsisveikinti), kol nusiimam derlių, paruošiam savo nebaigtas statybas žiemojimui, rugsėjis prabėga tarsi mirksniu. O štai dar taip išpuolė, kad rugsėjo 25-ąją dieną, prisijungdami prie tarptautinės mokymosi šeimoje savaitės (International Homeschooling Spirit Week) užvardinome kaip Mokymosi šeimoje dieną. Tad ir ta proga dar prisidėjo visokių organizacinių rūpesčių.


Tačiau grįžkime prie planavimo. Neturėjau jam labai daug laiko, tad pasiėmusi tai, ką turėjau iš anksčiau, taip pat pasinaudojusi nuostabiais Eglės patarimais, grįžau prie kasdienio savaitės suplanavimo. Jei pamenate, kažkada buvau bandžiusi daryti kažką panašaus, bet tąsyk toks planas ne visai pasiteisino, todėl turėjau atsirinkti, kodėl tai neveikė ir, padariusi išvadas, kažką keisti. O išvada buvo viena – bandžiau šokti aukščiau bambos. Išsikėliau per didelius lūkesčius, planą darydama tarsi kaip sau, o ne kaip 3 ir 5 metų vaikams. Dar vienas dalykas, kuris nepasiteisino tame plane – visa ko sudėjimas į labai griežtus laiko rėmus. Viso to pasekoje, praleidus kažką viena, griūdavo visi tolimesni planai, kurių nebeišeidavo pasivyti. Todėl šįkart mano uždavinys buvo viską supaprastinti ir ištraukti, kiek įmanoma, iš konkretaus dienos laiko rėmų. Juo labiau, kad Liutauras pradėjo lankyti smuiko pamokas, o Magdė – muzikos, kas mus ir taip įstato į šiokius tokius papildomus rėmus, plius dar prisidės mūsų kassavaitiniai susitikimai su kitomis šeimoje vaikus mokančiomis šeimomis, bus taip, kad vaikai norės tiesiog išlėkti į kiemą pažaisti su kaimynų vaikais, o gal važiuosime tądien į svečius... Taigi – bandau apsiriboti 5-15 minučių užsiėmimais, kurie per dieną viso turėtų sudaryti apie 1 val. fiksuotos veiklos. Visa kita teeina pasroviui.

Žodžiu, po visokių tokių apmąstymų gimė štai toks planas, kuris, galvoju, turėtų mums pagelbėti iki Kalėdų.


Kadangi esu totali vizualikė, negaliu planuose apsieiti be spalvų. Visgi teksto įdėjimas į tam tikros spalvos foną nors ir man vizualiai padeda, tačiau supratau, kad tuo pačiu ir kiek per daug blaško. Tad šį kartą apsiribojau spalvotu tekstu, kuris man padeda matyti bendrą savaitės vaizdą ir kiekvieno dalyko dažnį savaitėje. Gal kitiems tai visai nesvarbu, tačiau man tas visumos matymas labai reikalingas.

Vietoj to, kad toliau imčiausi kiekvienos savaitės konkretaus aprašymo, ką kurią savaitę planuojame daryti, pasinaudojau Eglės patarimu susiplanuoti, ko iš kiekvieno dalyko noriu. Tuomet tiesiog beliks dėliotis pliusiukus prie to, kas jau atlikta, ir nereikės graužtis, jei kurią savaitę ką praleisim, nes kitą savaitę bus galima atsigriebti...

Žodžiu, tokie štai mūsų aprašai: pradėkime nuo charakterio. Nes, kaip ten bebūtų, nuo jo formavimo priklauso tolimesnė sėkmė.


Nuodugniau medžiagą šiems dalykams galvoju planuoti kas savaitę, reaguojant į situaciją, į progresą, kad dabar smegenys neperkaistų nuo bereikalingos informacijos gausos. Iš dalies manau, kad viso ko suplanavimas vienu ypu yra per didelė našta, vedanti į frustraciją, nepasitenkinimą ir perdegimą, kartais gal net į neviltį, kuomet matai, kad viską labai sunku aprėpti. Tam galvoju skirti ketvirtadienio popietę bei kiekvieną vakarą po šiek tiek laiko peržiūrėti, ar rytdienai nieko netrūksta.

Biblija. Remdamasi Naujuoju miesto katekizmu, susirašiau klausimus, kurie man atrodo svarbūs aptarti su vaikais, kai ką – kas jau žinoma – pasikartojant, aptariant.


Taip pat tęsim Biblijos citatų ir istorijų mokymąsi per daineles. 


Ir taip pat bandysim eiti per mano turimą iš anksčiau krikščionišką mokymosi medžiagą vaikams.

Skaitymą planuoju griebti už ragų, nes manau, kad tai vienas pagrindinių dalykų šiuo amžiaus tarpsniu. Juo labiau, kad ir Magdė pradeda po truputį pagauti skiemenavimą. Tad norisi tai išnaudoti. Medžiagos iš tiesų turiu daugiau nei reikia (ir spausdintos, ir įvairių pratybų knygelių, tad naudosiu tiesiog pagal vaikų nusiteikimą tai, kas atrodys tinkamiausia.


Dailyraštis per vasarą irgi liko kiek apleistas, todėl būtinai turime jį atnaujinti. Tiek kopijavimą, tiek bandymą rašyti. 


Matematika. Nors Liutauras jau pagavo skaičiavimo iki šimto idėją, o daiktus iki maždaug šešių jau vizualiai suskaičiuoja nebaksnodamas į kiekvieną atskirai, kartu visi dar tvirtinsim pagrindinius skaičius, įvairius skaičiavimo būdus. Derinsim visa tai su savaitės aktualijomis – išvykomis, knygų istorijomis ir pan. Taip pat bandysiu ieškoti įdomesnės informacijos, susijusios su matematika – įvairūs matavimo prietaisai, skirtingų daiktų praktiniai matavimai, svėrimai, laiko stebėjimai. Čia, taip sakant, planas „maksimum“. O jau kaip realybėj su juo bus – žiūrėsim. :)


Literatūra nėra mano stiprioji pusė, todėl čia man sudėtingiausia... Man labai sunku atrinkti, kas patiktų ir būtų naudinga vaikams. Į daugelį knygų man nelengva pažiūrėti vaikų akimis. Tai, kas man atrodo įdomu, vaikams paprastai būna per sudėtinga, o tai, kas jiems įdomu, man atrodo tarsi per daug lėkšta, paprasta, neverta gaištamo laiko. Tad šioje vietoje turiu tikrai daug vietos tobulėjimui. Todėl atsispiriu pradžiai nuo kelių pagrindinių dalykų, o vėliau kas savaitę, lankantis bibliotekoje, bandysiu atsirinkinėti, kuo papildyti mūsų skaitinius. Beje, idėjų galvoju semtis iš vienos draugės rekomenduoto tinklaraščio Meškiukas bibliotekoje, mat jame mama kaip tik augina techninės pakraipos šešiametį, todėl viliuosi, kad rasiu daug ką patrauklaus. Magdei, vis dar labai besidominčiai apranga, spalvomis, formomis ir dainavimu, tam kartui žiūrėsim pagal aplinkybes.


Pasaulio pažinimas. Susirašiau bendras temas, nuo kurių atsispirsiu, planuodama konkrečios savaitės medžiagą.


Dailės planavimą man šįkart palengvino sendaikčių turguje aptiktas žymiausių XVIII a. Italijos dailininkų darbų reprodukcijų rinkinys. Tad nagrinėsime tiesiog jį ir aptarinėsime, semsimės idėjų piešimui, koliažams, kt. kūrybinei veiklai.


Na ir muzika. Nutariau šįkart eiti ne per kompozitorius, o per instrumentuotę. Turime įvairių knygų apie muzikinius instrumentus, bandysime jas pasitelkti, taip pat kas savaitę bandysiu surasti vieną kitą muzikinį kūrinį, kuriame skambėtų būtent mūsų pasirinktas tam kartui instrumentas. Labai noriu su vaikais apsilankyti viename kitame koncerte, tad bandysime gaudyti tokius, kurie vyksta dienomis. Gaila, kad Filharmonijoje vykstantys koncertai visai šeimai rengiami tik sekmadieniais... Na bet gal kada išeis ir ten apsilankyti.


Žodžiu, toks štai preliminarus mūsų planas... Palinkėkite sėkmės... :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą