Vizualiai toks planas gal atrodo ir grėsmingai, bet, patikėkite, čia tik taip atrodo... Tiesiog susismulkinau sau pačiai viską, kad MAN būtų paprasčiau. Esu ta, kuri vizualiai suvokia informaciją, todėl jau nuo vaikystės prisimenu visus savo užrašus primargintus visom įmanomom vaivorykštės spalvom – tik taip įsimindavau, suvokdavau informaciją. O blogi įpročiai, kaip žinia, išlieka ilgai... :)
Kadangi viską mėgstu suverti ant tam tikros temos, šįkart temas bandysiu daryti ne savaitės, o dienos. Pirmadienį tai – Biblijos charakteris, antradienį – gyvūnas, žemynas; trečiadienį – bendravimas, ketvirtadienį – pagal Opa-Pa pratybas, šeštadienį – gamta. Penktadienis ir sekmadienis – be temų, jie polaisviai pas mus.
O jei paprasčiau, viskas išsidėsto štai taip:
Biblijos charakteris – kartą per savaitę (apie 15-20 min.) Naudojuosi nuostabiomis www.kidsofintegrity.com charakterio ir gerų įgūdžių formavimo pamokomis. Tikrai nuostabi medžiaga, patraukliai ir suprantamai išdėstant vaikams, kas yra kas... Medžiagos ten nemažai, bet pagavus sistemą, viskas susistoja į savas vietas. Čia turime progą ir pačią Bibliją paskaityti, ir perskaitytą medžiagą aptarti, ir įvairius kūrybinius dalykus „užkabinti“.
Gyvūnai Biblijoje – kartą per savaitę (apie 15-20 min.). Jei Biblijos charakterio formavimas kaip dienotvarkės dalis skirtas konkrečiai mano vaikams, geriems jų charakterio įgūdžiams formuoti, tai gyvūnų Biblijoje temą imame pažinčiai su kitokiais charakteriais ar savybėmis ir jų atspindžiais per gyvūnus. Naudojuosi JAV įsigyta Sherry Kurz medžiaga vaikams. Taip pat puiki galimybė Biblijos ištraukoms skaityti, tam tikrus dėsningumus ir panašumus pastebėti, su pačiais gyvūnais susipažinti.
Biblijos citata – kasdien (1-2 min.). Iš turimos citatų kortelių dėžutės.
Matematika – 5 kartus per savaitę (po 10-15 min.), skirtingos veiklos: pažintis su skaičiais, jų rašymas; sudoku ir sekos; skaitliukai, daiktų skaičiavimas ir rūšiavimas; taškų jungimas.
Dailyraštis – 5 kartus per savaitę (po 10-15 min.): rašom savaitės raidę, rašom sakinį dienos įspūdžių, Biblijos eilutę, darom lavinimo pratybas, eilėraščio stulpelį, Opa-Pa pratybos.
Mokomės skaityti – 3 kartus per savaitę (po 5-10 min.), skaitom J. Danilavičiaus „Zylutę“.
Skaitymas – skaitome kas vakarą plius dukart bandysiu įvesti atpasakojimą (po 30 min.). Literatūra pasirinktinai pagal nuotaiką. Vis dar bandom išsirinkti kažkokį stambėlesnį kūrinį... Lentynos su knygomis paruoštos, tad tikiu, kažką tikrai išsirinksime. O jei ne, biblioteka netoliese juk... :)
Užsienio kalba – kartas per savaitę (10-15 min.) Noriu vaikus supažindinti su kitomis įvairiomis kalbomis. Pagrindinėmis frazėmis, įvardžiais, skaitmenimis, gal kūno dalimis. Galvoju, daugiausiai per žaidimo korteles. Su laiku išgryninsim planą... :)
Piešimas – 3 kartai per savaitę (po 15-20 min.) – laisvas piešimas, piešimas papildant jau turimą piešinį, piešimas į gamtos žurnalą. Noriu pradėti vaikus mokyti piešti, pastebėti detales, formas, tūrius, spalvas, šviesą...
Šokis/ritmas – nežinau, ar pavyks, bet kartą per savaitę (5-10 min.) noriu įvesti trumpą užsiėmimą ritmo pojūčiui lavinti. Nes dabar strakalioja abu pagal muziką bet kaip – gairių neturi... :)
Gamta – kartą per savaitę (30-60 min.), tęsiam savo kelionę kartu su Lynn Seddon programa „Exploring Nature with Children“, bandom užvesti gamtos žurnalą, piešti į jį, aprašyti pastebėjimus. Žiūrėsim, kaip mums seksis.
Pasaulio pažinimas, žemėlapiai – kartas per savaitę (30-60 min.). Turiu norą pradėti pažindinti vaikus su žemėlapiais. Bent jau tais, kurie sudėti į tą viliojantį „Pasaulio atlasą“, kurį tam kartui esu pasiskolinusi, bet vis varvinu seilę, norėdama įsigyti... Žiūrėsim, gal bibliotekoje rasim dar... Norisi bent grubiai persieiti per žemynus. Turim pasiruošę įlaminuotą pasaulio žemėlapį kaip dėlionę, mokysimės žemynų pavadinimus, pasaulio šalis, klimato ypatumus, kt.
Išvykos – (2-3 val.) kartą per savaitę, kaip ir anksčiau. Dažnai suderintinos su bendravimu, jei vykstame visi kartu kažkur. Jei atskirai, tuomet tiesiog laiką leidžiam lauke.
Bendravimas – kartą per savaitę (3-4 val.) susitinkam su šeimomis ir jų vaikais, kurie taip pat mokosi šeimose (kitaip tariant, homeschool'ina), taip pat lankomės „Verandoje“ (2 val.). „Laboratorija“, deja, sausį ir beveik visą vasarį nevyks dėl sesijos studentams, tad joje veiklą tęsim tik nuo pavasario (3 val.)... Visa kita – kasdienis neplanuotas bendravimas.
Eksperimentai – kartą per savaitę (5-15 min.), paprasti, suprantami tokio amžiaus vaikams.
Žaidimai – kartą per savaitę (20-30 min.) įsivedame stalo žaidimų dieną, visas kitas dienas vyksta laisvi žaidimai.
Kūryba – vienas bendras savaitės darbelis (20-30 min.), siekiant išbandyti įvairesnes technikas (siuvimas, vėlimas, audimas, lipdymas, koliažo darymas, papje maše, kt.), kiti – prisišlieję pagal aplinkybes prie kitų dalykų.
Logika – nors vaikai ir šiaip vedžioja, spalvina visokias knygeles, užduotėles, tačiau pati sau, kad nepamirščiau ir tarp visų knygelių nepasiklysčiau, noriu pereit per vieną smagią labirintų-užduočių knygelę su loginėmis užduotimis. Turėtų būti smagu. :)
Vaizduojamasis menas, muzika – nutariau vaikus susipažinti su M. K. Čiurlionio kūryba. 8 jo paveikslai jau atrinkti šiems dviems mėnesiams, tuo pačiu vartysim jo reprodukcijų albumą, bandysim šiek tiek analizuoti, klausysimės jo muzikos (15 min. menui, muzikai – pagal aplinkybes).
Muzikavimas – Toliau bandysime lavinti grojimo pianinu įgūdžius. Dar nežinau, kaip seksis, nes Liutauras tarsi kiek pametė grojimo entuziazmą... Taip pat noriu pradėti vaikus mokyti dainelių, ypač Magdę, nes matau joje tokį norą. Irgi nežinau dar, kaip seksis.
Poezija – jau atrinkti 8 eilėraščiai – po eilėraštį į savaitę. Kartojimas kasdien (po 5-10 min.), sekmadienį bandom savarankiškai deklamuot.Šeimos susirinkimas – Seniai mano svajota išsvajota kassavaitinė valandėlė (15-30 min.), per kurią galima aptarti, kas patinka, kas nepatinka, išsikelti savaitės siekius ir pabandyti jų siekti. Kitą savaitę aptarti, kaip sekėsi, ir žiūrėti, ką galime daryti toliau.
Vis dar atrodo labai daug? :) Nesigąsdinkite. Jei suskaičiuosite, gryno užimtumo į dieną gaunasi apie 2-3 valandas. Visa kita – laisvas vaikų žaidimas, kūryba, namų ruoša, neplanuotas bendravimas su kitais draugais, giminėmis, lankymaisi bibliotekose, muziejuose, buvimas lauke ir pan...
Aišku, visa tai – tik laikas jau pačioje veikloje, kuriai dar reikia ir pasiruošti... Na bet pasiruošimui aš skyriau laiką praeitą mėnesį bei kasdienį laiką vakare, kuomet vaikai jau miega (o gult jie pas mus eina 20 val.) – kuomet galiu ramiai viską pergalvoti, paruošti ateinančiai dienai. Bet tai ilgai netrunka, nes iš anksto viskas dviems mėnesiams sudėta į segtuvus, tad pasiruošimo belieka nedaug – tik atsirinkti, ko konkrečiai reikės tai ar kitai dienai.
Žodžiu, tokie planai. O kaip seksis – laikas parodys... Palinkėkite mums sėkmės... :)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą